Η κοσμοθεωρία πριν τη θανατηφόρα πράξη!

«Λοιπόν για δες, μετά από τόσα χρόνια πάλι σε αντικρίζω! Όταν ξεκίνησε αυτή η ιστορία, νόμιζα πως εγώ θα έδινα το τέλος. Και τώρα ύστερα από τόσα χρόνια επαναλαμβάνουμε το παρελθόν μας». 

«Αυτό ήταν το λάθος σου, νόμιζες πως εκεί ήταν το τέλος, μα η ιστορία τώρα τελειώνει και εγώ πράττω την τελευταία πράξη». 

«Έκανα κάποια λάθη, αλλά δεν πρέπει να τα επαναλάβεις εσύ. Τόσα χρόνια πέρασαν και κατανόησα πολλά. Τι λες, μιά τελευταία κουβέντα πριν τη μοιραία στιγμή; Ίσως με την κοσμοθεωρία μου σου ανοίξω τα μάτια επιτέλους. Αλλά για τώρα δεν ζητάω για ελεημοσύνη. Μόνο άκου με, όπως παλιά και ύστερα πράξε όπως επιθυμείς». 


Ξεκινάμε με την κατάντια των ανθρώπων. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου το κακό εξαρχής υπήρχε, υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει. Μάλλον έτσι είναι γραφτό, ίσως πρέπει να υπάρχει το κακό σε αυτόν τον κόσμο. «Δεν υπάρχει κανένας καλός άνθρωπος» μου είχε αναφέρει κάποτε ένας γηραιός και τώρα που πέρασαν τα χρόνια κατάλαβα τι εννοούσε και ότι τελικά όντως ισχύει το λεγόμενο του. Αυτό όμως, με έβαλε και στην σκέψη ότι δεν θα υπάρχει ούτε κακός άνθρωπος. Η συμπεριφορά του καθενός είναι επηρεασμένη από την αντίληψη του. Από την οπτική που βλέπει τα πάντα. Ο κόσμος ολοκληρωτικά δεν μπορεί να αλλάξει και να γίνει ένα τέλειο μέρος. Εμείς οι άνθρωποι υποτίθεται πως είμαστε τα πιο ανώτερα όντα; Δεν το νομίζω, μάλλον είμαστε τα χειρότερα! Επικρατεί κακία, αλαζονεία, μίσος και η επιθυμία μας να αποκτήσουμε τα πάντα.


Πολλές φορές τα βλέπουμε όλα μόνο με μία οπτική χωρίς να σκεφτούμε καμία άλλη εκδοχή. Βγάζουμε λάθος συμπεράσματα και απόψεις και έτσι, στο τέλος οδηγούμαστε σε λάθος μονοπάτι. Ας πάμε και σε πιο "βαθιά νερά". Επικρατεί επίσης η τρομοκρατία και ο φόβος! Διαμάχες μεταξύ ανθρώπων και ακόμα χειρότερα, πόλεμοι. Αθώες ψυχές, άνθρωποι που δεν έφταιξαν σε τίποτα, άνθρωποι που μάχονται καθημερινά για να ζήσουν χάνουν στην στιγμή τις ζωές τους. Ένα ακόμα θλιβερό γεγονός είναι πως υπάρχουν άνθρωποι που εφαρμόζουν κατά κάποιο τρόπο το παιδομάζωμα. Ανήλικα οπλοφορούν και σκοτώνουν για τον "αφέντη" τους, ειδάλλως ο αφέντης θα σκοτώσει τους ίδιους. Άνθρωποι κακομεταχειρίζονται και πράττουν φριχτά πράγματα μονάχα για να μπορέσουν να κρατήσουν τις ζωές τους. Ο πλανήτης μας ίσως όντως να χρειάζεται εξάλειψη. Εμείς οι άνθρωποι ίσως έχουμε αποτύχει και δεν αξίζουμε! Ισως να μην υπάρχει δρόμος για την ολοκληρωτική λύτρωση του κόσμου μας.

Λοιπόν, ορίστε ένα ακόμα παράδειγμα για την κατάντια των ανθρώπων. Πρόσφατα έτυχε να συναντήσω έναν γέρο άνθρωπο στο δρόμο, ο οποίος ήταν ξεκάθαρα εθνικιστής με βάση τα λεγόμενα του. Ήταν ελάχιστα επηρεασμένος από αλκοόλ και ξεκίνησε να μου λέει τη δική του εκδοχή για τον κόσμο. Κάτι βασικό που μου ανέφερε, ήταν πως πριν χρόνια ήταν σε στρατολογική υπηρεσία και είχε υπηρετήσει την πατρίδα πίστα! Και ύστερα συμπλήρωσε λέγοντας ότι τον πρόδωσαν και τον έβγαλαν ψεύτη. Στη συνέχεια μίλαγε για τους μαύρους ανθρώπους και για την κατάσταση που επικρατεί. Εκεί κιόλας καταλαβαίνεις πως όταν κάποιος είναι εθνικιστής, θα είναι ταυτοχρόνως και ρατσιστής. Το μόνο που ανέφερε συνεχώς ήταν ότι όλοι οι μαύροι θέλουν σκότωμα και τους χλεύαζε. Εγώ τώρα τι να πω; Στη κατάσταση μέθης που βρισκόταν, το πιο πιθανό είναι να έλεγε ότι του κατέβαινε αλλά, άντε ας υποθέσουμε πως η ιστορία του είναι αληθινή. Ωστόσο το μόνο σίγουρο γεγονός είναι ότι ο ίδιος και πάρα πολλοί ακόμη, είναι ρατσιστές με λάθος λεγόμενα που δεν στέκουν!

Επειδή κάποιος είναι μαύρος ή αν έχει οτιδήποτε άλλο διαφορετικό σε σχέση με εσένα, αυτομάτως σημαίνει ότι είναι κακός και ότι πρέπει να θανατωθεί; Λοιπόν, ωραία και οι άνθρωποι με διαφορετικό χρώμα δέρματος τότε, ας σκέφτονται με αυτή τη λογική για τους υπόλοιπους. Ας πιστεύουν και αυτοί ότι οι υπόλοιποι αξίζουν θάνατο επειδή είναι διαφορετικοί. Ας μειώνουμε ο ένας τον άλλο, χωρίς λόγο! Ας ζήσουμε όλοι με αυτή τη λογική και ας εξαφανίσουμε κάθε ηθική! Μετά από όλα αυτά, έχω αφάνταστο μίσος για τον κόσμο. Ένα συναίσθημα μίσους και οργής με τρώει συνεχώς! Κόσμε σοβαρέψου λίγο, σκεφτείτε διαφορετικά. Μην κάνετε τα λάθη που έκανα εγώ και άλλοι τόσοι στο παρελθόν. Όλοι είμαστε άνθρωποι, όλοι είμαστε μονάδες, όλοι είμαστε διαφορετικοί και ατελείς. Επειδή ο συνάνθρωπος μας έχει κάτι διαφορετικό πάνω του, αυτό δεν σημαίνει πως είναι κακός. 

Ας πάμε τώρα και σε θρησκευτικό θέμα. Ο καθένας έχει την πίστη του σε κάποιον. Αρκετοί αναφέρουν πως πιστεύουν και πηγαίνουν στην εκκλησία και νομίζουν ότι αυτό θα λύσει τα πάντα. Αρχικά πολλοί από αυτούς που πηγαίνουν στην εκκλησία σωματικά ναι βρίσκονται εκεί, αλλά ψυχικά είναι εντελώς ανύπαρκτοι. Σκέφτονται εντελώς διαφορετικά πράγματα. Με το απλά να βρίσκεσαι συχνά στην εκκλησία δεν λύνεις τίποτα. Πίστευε και να είσαι υπάκουος στον Θεό. Ο καθένας πιστεύει με τον τρόπο του, επειδή εγώ δεν πηγαίνω συχνά στην εκκλησία, δεν σημαίνει ότι είμαι άπιστος ή ότι δεν με ενδιαφέρει. Έχω το δικό μου τρόπο για να πιστεύω στον Θεό και τον ευχαριστώ καθημερινά για ότι μου έχει χαρίσει και για όλη τη δύναμη που μου έχει προσφέρει ανά τα χρόνια!

Η ζωή μπορεί να είναι καλή, κακή, δύσκολη ακόμα και περίπλοκη. Άλλοι μετράνε τις μέρες που τους έχουν απομείνει για να ζήσουν και άλλοι δίνουν νόημα στην κάθε ημέρα! Κάποιος μπορεί να ζήσει για πολλά χρόνια, αλλά μέσα του υπάρχει μια τεράστια στεναχώρια και πόνος. Κάποιος άλλος ίσως ζήσει λίγο, αλλά θα έχει ζήσει ήδη μια τρομερή ζωή με ποιότητα. Ρωτάω τον εαυτό μου, γιατί εγώ να θέλω να φτάσω σε μια αρκετά μεγάλη ηλικία; Για να είμαι μονίμως με σωματικό και ψυχικό πόνο; Όχι δεν το θέλω αυτό. Δεν με ενδιαφέρει πόσο μεγάλος θα καταφέρω να γίνω ή σε ποιά ηλικία θα φύγω. Ο Θεός θα αποφασίσει πότε θα με πάρει στο πλάι του! Ή μπορεί να έχω αρχίσει να παραμιλώ;

Έχοντας αναφέρει όλες αυτές τις σκέψεις και απόψεις τι έχεις καταλάβει για τον κόσμο μας; Ξέρεις τι βλέπω εγώ σε αυτόν τον κόσμο; Βλέπω μια τεράστια κακή πλευρά. Βλέπω διαμάχες για το τίποτα. Βλέπω θανάτους για το τίποτα. Βλέπω μίσος και εκμετάλλευση. Βλέπω αλαζονεία, εγωισμό και αγένεια. Ο κόσμος δεν μπορεί να αλλάξει ολοκληρωτικά. Κανείς δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, όμως όλοι μπορούν να κάνουν μια μικρή διαφορά προς κάτι καλύτερο! Οτιδήποτε κι αν κάνεις και πεις μπορεί να βοηθήσει κάποιον. Από μια συμβουλή, ακόμη και από την δουλειά σου, οποιαδήποτε κι αν είναι αυτή, μπορείς να εμπνεύσεις κάποιον και να τον οδηγήσεις σε κάτι καλό. Έμμεσα μπορείς να τον αλλάξεις προς κάτι καλύτερο. Αυτό πιστεύω εγώ και αυτό είναι που ήθελα να περάσω στον κόσμο!

«Λοιπόν, αυτό ήταν. Σου ξεστόμισα όσα ήθελα. Δεν θα σε σταματήσω από το να πατήσεις τη σκανδάλη. Εάν εσύ ακόμα νομίζεις πως θες να το κάνεις και πως είναι σωστό, δεν θα σε αποτρέψω». 

«Λυπάμαι γι'αυτό, μα δεν μπορώ να κάνω αλλιώς πλέον. Αυτό είναι το τελευταίο σου λεπτό. Μου έμαθες πολλά και σε εκτίμησα, αλλά δεν μπορώ να σε αφήσω. Πρέπει να το τελειώσω τώρα και να δικαιωθώ». 

«Ίσως να έχεις δίκιο. Ίσως να πρέπει να γίνει. Έχασα επειδή τότε έπραξα λάθος. Τώρα δεν μπορώ και ούτε θέλω να σταματήσω το αναπόφευκτο. Όλοι παίρνουν αυτό που αξίζουν στο τέλος κάθε ιστορίας. Και μένα μάλλον μου αξίζει αυτό. Ο χρόνος μου υποθέτω πως τελείωσε». 

«Λυπάμαι που πρέπει να το τελειώσω με αυτόν τον τρόπο, αλλά λυπάμαι ακόμα περισσότερο που δεν θα σε δω ούτε μετά θάνατον. Ένας μας θα πάει στην κόλαση και αυτός θα είμαι εγώ, με την τελευταία πράξη μου θα αποσυρθώ και θα αναμένω να τελειώσει και ο δικός μου χρόνος». 

«Μην λυπάσαι άδικα, ξέρω πως στο τέλος της ημέρας θα αλλάξεις και θα θυμάσαι όλα τα λόγια μου. Τωρα απλά καν'το να τελειώσει αμέσως, μονάχα με μια σφαίρα». 
ΤΕΛΟΣ! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η παραφροσύνη της αγάπης

ΤΕΡΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

Χαμένες ψυχές